I takt med at hun hev vejret dybere og dybere ind, blev smerterne større og større.
Det var kun få timer siden at vandet var gået. Elanor - Liz's stedmor - var flippet skråt over forstervandet der nu ødelagde hendes dyre persiske tæppe.
Men Jaque havde haft travlt med at hjælpe Liz ud i op i sengen, som var gjort klar til fødslen. En stor blød seng med hvide lagener og behagelige puder.
Den var næsten for behagelig til situationen. Når fødslen var overstået og lagenerne skiftet ud, var dette deres sovegemakker.
Ja, hun ville skrige - bede Jaque stikke hans hånd og hans beroligende ord skråt op. Men i stedet fokuserede hun på det vigtige - at få født sin søn.
Timerne gik, veerne var blevet ti gange mere smertefulde siden de begyndte ved middagen dagen forinden. Om hun kunne holde sig vågen meget længere, var ikke sikkert.
Hun hev efter vejret, græd, bad til guderne om at dette skulle ophøre.
Hendes kæreste ven, Jaque - hendes kommende ægtemand og ældste ven - sad ved hendes side, og aede hendes kind som var gennemvædet af tårer.
''Kun lidt endnu min kære.'' havde han hvisket - snart 1.000.000.000 gange.
''få det til at stoppe...!'' klynkede Liz, og spændte kort ryggen i smerte.
*dette er ikke normalt.* Jaque rejste sig.
''Elanor, send bud efter Doktor Stephen!'' råbte han ud af døren inden han fór tilbage til barselssengen.
(forsættelse følger - når jeg en gang keder mig i fysik xD )
(kritik ønskes
)